3 “κολοσσοί” των σούπερ μάρκετ που “έρχονται” και στην Ελλάδα

Ο κλάδος των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα έχει περάσει από πολλά “κύματα”, με τεράστια ανάπτυξη στην περίοδο της “εκτίναξης” της οικονομίας και ηχηρές πτωχεύσεις εν μέσω κρίσης. Τα τελευταία χρόνια όμως, η μεγάλη “συσσώρευση” της αγοράς οδήγησε εκ νέου σε θετικούς δείκτες, οι οποίοι “εκτοξεύτηκαν” την περίοδο της καραντίνας και του κορονοϊού.

Ως εκ τούτου, η Ελλάδα μοιάζει να γίνεται ξανά ελκυστικός προορισμός για “κολοσσους” του παγκόσμιου κλάδου των σούπερ μάρκετ, με κάποιους από αυτούς να έχουν ήδη κάνει σχέδια για επενδύσεις εκατομμυρίων ευρώ στη χώρα μας, οι οποίοι και αναμένεται να αυξήσουν τον ανταγωνισμό, “πιέζοντας” τα έσοδα των “παικτών” της ελληνικής αγοράς, αλλά λειτουργώντας ευεργετικά για τους καταναλωτές.

Τρία σπουδαία ονόματα της παγκόσμιας αγοράς, όπως η Mere, η Poundland κι η Amazon φέρονται να έχουν σχέδια ανάπτυξης και στη χώρα μας μέσα στα επόμενα χρόνια και σίγουρα η ενδεχόμενη άφιξή τους θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον. Ποιες είναι όμως οι τρεις μεγάλες “αλυσίδες” του εξωτερικού και τι συνέβη με άλλα αντίστοιχα παραδείγματα. To viralbuzz.gr έχει τις απαντήσεις…

Τα μεγάλα “ονόματα” που κατέρρευσαν

Η αλήθεια είναι ότι μέχρι και σήμερα στην Ελλάδα, είναι ελάχιστες οι “αλυσίδες” σούπερ μάρκετ, που κατάφεραν να ανταπεξέλθουν σε βάθος χρόνου και οι περισσότεροι μεγάλοι “παίκτες” ειδικά από το εξωτερικό, έφυγαν… νύχτα. Από τον Μαρινόπουλο και τα Ατλάντικ, μέχρι τα Dia και τα Carrefour, οι αποτυχίες είναι λιγότερες από τις επιτυχίες. Ακόμη κι ο μεγάλος αντίπαλος των Lidl στη Γερμανία, τα Aldi αποχώρησαν άρον άρον και με μεγάλες απώλειες από την ελληνική αγορά το 2010, αφήνοντας τους συμπατριώτες τους, ως το μοναδικό brand που ήρθε από το εξωτερικό και επιβιώνει μέχρι σήμερα στη χώρα μας.

Οι τρεις “κολοσσοί” των σούπερ μάρκετ που “έρχονται” στην Ελλάδα

1. Η “αλυσίδα”  Svetofor των Mere

Ο όμιλος Mere διαθέτει μία από τις μεγαλύτερες “αλυσίδες” σούπερ μάρκετ παγκοσμίως, τα Svetofor, η οποία είναι γνωστή ως “ρωσικά lidl”, καθώς έχουν πολλές ιδιωτικές ετικέτες και άγνωστους παραγωγούς, με αποτέλεσμα τις μειωμένες τιμές στα ράφια για τον τελικό καταναλωτή. Τα Svetofor επεκτείνονται με γοργούς ρυθμούς σε ολόκληρη την Ευρώπη και τις ΗΠΑ, ενώ έχουν ήδη δημιουργήσει ιστοσελίδα στα ελληνικά, η οποία και αναφέρει “σύντομα κοντά σας”.

Αριθμός καταστημάτων: Πάνω από 1.200
Σε ποιες χώρες: Γερμανία, Πολωνία, Ρουμανία, Λετονία, Λιθουανία, Εσθονία, Κίνα, Πορτογαλία, Γαλλία, ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο.
Πότε έρχεται στην Ελλάδα: “Σύντομα” και μέσα στην επόμενη διετία.

2. H βρετανική “αλυσίδα” Poundland

Η Βρετανία αποτελεί μία από τις χώρες “κορωνίδες” για το λιανεμπόριο, αντιγράφοντας συχνά και τα μοντέλα της κορυφαίας αγοράς του κόσμου, αυτής των ΗΠΑ, κι από εκεί προέρχεται και ένας ακόμη “κολοσσός” με βλέψεις προς την Ελλάδα. Πρόκειται για την “αλυσίδα” Poundland του ομίλου Steinhoff International, η οποία φημίζεται επίσης για τις πολύ χαμηλές τιμές της, που αποτέλεσαν “όπλο” για την επέκτασή της σε πολλές χώρες της Ευρώπης. Η ίδια η ονομασία της, σημαίνει “η χώρα της λίρας”, καθώς διαθέτει μία μεγάλη γκάμα προϊόντων που κοστίζει μία λίρα Αγγλίας ή περίπου 1,10 ευρώ στην Ε.Ε. Στην Ευρώπη πάντως αναπτύχθηκε υπό την ονομασία Dealz, καθώς απορρίφθηκε το Euroland για πολιτικούς λόγους.

Αριθμός καταστημάτων: Σχεδόν 1.000
Σε ποιες χώρες: Αγγλία, ΗΠΑ, Ιρλανδία, Βόρεια Ιρλανδία, Ουαλία, Σκωτία, Ολλανδία, Ισπανία, Γερμανία, Νότια Αφρική
Πότε έρχεται στην Ελλάδα: Μέχρι το 2024

3. Η Whole Foods της Amazon

Ο αμερικανικός κολοσσός της Amazon, έχει εισέλθει τα τελευταία χρόνια και στον κλάδο των υπεραγορών των ΗΠΑ, μέσω της εξαγοράς του δικτύου σούπερ μάρκετ Whole Foods, με την επιτυχία του εγχειρήματος να έχει οδηγήσει σε ένα παγκόσμιο πλάνο ανάπτυξης. Με το “βαρύ” όνομα της Amazon ως εγγύηση και μεγάλο πλεονέκτημα τις υπερσύγχρονες τεχνολογίες, οι οποίες περιλαμβάνουν -μεταξύ άλλων- “έξυπνα” καρότσια και ταμεία χωρίς πωλητές, η αμερικανική “αλυσίδα” έχει ήδη αρχίσει να επεκτείνεται και στην Ευρώπη, με τα σενάρια να τη θέλουν να εισέρχεται σε όλες τις αγορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα επόμενα χρόνια. Η αρχή έγινε μάλιστα ήδη, με τη Βρετανία και τη Γαλλία, ενώ επόμενος στόχος είναι οι Κάτω Χώρες.

Αριθμός καταστημάτων: Πάνω από 500
Σε ποιες χώρες: ΗΠΑ, Καναδάς, Αγγλία, Γαλλία, Σκωτία
Πότε έρχεται στην Ελλάδα: Μέσα στην επόμενη 10ετία

 

Tell Us What You Think
9Μου αρέσει1Το αγαπώ1Αστείο2Τραγικό1Αντίο για πάντα