6 πεντανόστιμες εναλλακτικές για υγιεινά ζυμαρικά

Τα ζυμαρικά αποτελούν μια από τις πιο αγαπημένες διατροφικές επιλογές των Ελλήνων. Σύμφωνα με σχετικές έρευνες, η μέση κατά κεφαλή κατανάλωση ζυμαρικών στη χώρα μας υπολογίζεται σε 11,2 κιλά το χρόνο, επίδοση που κατατάσσει την Ελλάδα στην 4η θέση της διεθνούς κατάταξης, μετά από την Ιταλία, την Τυνησία και τη Βενεζουέλα. Τα τελευταία χρόνια όμως, όλο και περισσότεροι καταναλωτές έχουν αρχίσει να αναζητούν επιλογές πιο υγιεινές με λιγότερες θερμίδες. Η τάση αυτή έχει ως αποτέλεσμα να έρθουν στο προσκήνιο εναλλακτικά ζυμαρικά τα οποία κερδίζουν σταθερά έδαφος στις προτιμήσεις, κυρίως των νεότερων. Δείτε στη συνέχεια 6 υγιεινές εναλλακτικές ζυμαρικών χωρίς υδατάνθρακες.

1. Μακαρόνια κολοκύθας

Για να φτιάξουμε τα μακαρόνια κολοκύθας, σύμφωνα με την Αργυρώ Μπαρμπαρίγου, κόβουμε πρώτα την κολοκύθα στη μέση και αφαιρούμε τους σπόρους και τις ίνες από την καρδιά. Αλείφουμε με ελαιόλαδο τη σάρκα της και αλατίζουμε ελαφρώς. Ακουμπάμε τις δυο μισές κολοκύθες με την κομμένη πλευρά προς τα κάτω, πάνω σε ταψί στρωμένο με λαδόκολλα. Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 200 βαθμούς C στον αέρα για περίπου 40΄λεπτά να μαλακώσει. Η σάρκα της κολοκύθας θα πάρει ένα βαθύ κίτρινο χρώμα και θα μαλακώσει αρκετά ώστε να σχηματίσουμε τα μακαρόνια κολοκύθας. Αφήνουμε για λίγο 5-10′ να κρυώσει τόσο ώστε να μπορούμε να την πιάσουμε χωρίς να καούμε. Αναποδογυρίζουμε τα 2 κομμάτια κολοκύθας ώστε να βλέπουμε την σάρκα. Με δυο πιρούνια σκάβουμε και τραβάμε, ξύνουμε την σάρκα και έτσι δημιουργούνται σπαγγέτι κολοκύθα.

2. Noodles από κολοκυθάκια

Χρησιμοποιούμε ένα μαντολίνο για να σχηματιστούν τα κολοκυθάκια σε μορφή σπαγγέτι ή ζυμαρικών. Μπορούμε επίσης, να το κάνουμε με ένα μαχαίρι, αλλά θα χρειαστεί περισσότερος χρόνος. Βράζουμε 1-2 λεπτά μέχρι να μαλακώσουν, αν δε θέλουμε ωμό το κολοκύθι.

3. Soba Noodles

Τα soba noodles είναι ένα ζυμαρικό που παρασκευάζεται από τους κόκκους του φαγόπυρου. Είναι γνωστά και ως sobakiri, ενώ χωρίζονται σε διάφορους τύπους, ανάλογα με την ποσότητα του αλεύρου soba που χρησιμοποιείται για την παρασκευή τους. Είναι διαθέσιμα στο εμπόριο.

4. Shirataki Noodles

Αποτελούν λεπτά, χαμηλά σε υδατάνθρακες ιαπωνικά noodles, που δεν περιέχουν γλουτένη, θερμίδες και λιπαρά. Είναι κατάλληλη επιλογή για δίαιτες, αφού περιέχουν κυρίως νερό και μια διαλυτή ίνα που ονομάζεται glucomannan, η οποία έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει την υγεία του εντέρου, μειώνει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και μπορεί να βοηθάει στο να χάσετε βάρος διατηρώντας την αίσθηση της πληρότητας.

5. Ζυμαρικά από κινόα

Για την κινόα και την πλούσια θρεπτική της αξία έχει γίνει πολύς λόγος τελευταία. Η κινόα αποτελεί μια φυσική πηγή πρωτεΐνης, φυτικών ινών και βιταμινών. Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε σίδηρο, μαγνήσιο, φώσφορο και άλλα ιχνοστοιχεία, ενώ περιέχει όλα τα απαραίτητα αμινοξέα για τον οργανισμό. Δοκιμάστε τα προϊόντα που είναι διαθέσιμα στα σούπερ μάρκετ.

6. Μακαρόνια από καστανό ρύζι

Είναι φτιαγμένα αποκλειστικά από καφέ ρύζι, οπότε είναι και πολύ υγιεινά. Είναι διαθέσιμα στα μεγάλα σούπερ μάρκετ ή σε καταστήματα με βιολογικά προϊόντα. Υπάρχουν και σε διαφορετικά σχήματα, βίδες, φιογκάκια, σπαγγέτι και είναι κατάλληλα για οποιαδήποτε παρασκευή ζυμαρικών.
Tell Us What You Think
6Μου αρέσει0Το αγαπώ0Αστείο0Τραγικό0Αντίο για πάντα