Zara ή H&M; Η μάχη του εμπορικού

Σε όποια περιοχή και να επιλέξεις να κάνεις τα ψώνια σου είναι σχεδόν απίθανο να μην έχουν ξεφυτρώσει οι κολοσσοί Zara και H&M. Αποτελούν δύο από τις πιο πετυχημένες αλυσίδες ρούχων, που απευθύνονται στο μέσο καταναλωτή. Στα καταστήματά τους μπορεί κάποιος να βρει τα πάντα. Από παλτό και παπούτσια μέχρι κάλτσες και σκουλαρίκια. Η επιτυχία τους δεν είναι τυχαία. Στοχεύουν κυρίως στη γυναικεία φιλαρέσκεια, αλλά έχουν επεκταθεί επιτυχώς και στο ανδρικό και παιδικό ένδυμα. Τα online καταστήματά τους είναι εξίσου πρακτικά και εύχρηστα για τον πελάτη με τζίρους εξωφρενικά υψηλούς. Ποια είναι όμως άραγε η συνταγή της επιτυχίας; Γιατί ενώ τα υπόλοιπα εμπορικά δίνουν μάχη καθημερινά, αυτές οι επιχειρήσεις είναι πάντα ασφυκτικά γεμάτες;

 

1. Zara

Αριθμός καταστημάτων: 2.000

Ίδρυση: 1975 Ισπανία

Γιατί διαφέρει: Χρειάζονται μόλις 2 εβδομάδες για το σχεδιασμό και τη διάθεση ενός νέου προϊόντος, όταν το σύνηθες χρονικό διάστημα είναι 9 μήνες

Δυνατό σημείο: Λανσάρει περίπου 10.000 σχέδια το χρόνο και έχει καταφέρει να ανταγωνιστεί τα ποιοτικά εμπορικά σήματα σε σχετικά χαμηλές τιμές

Μας κάνει εντύπωση: Το γεγονός ότι δε μετέφερε τις γραμμές παραγωγής της σε χώρες με χαμηλό κόστος εργασίας και η μηδενικές δαπάνες για διαφήμιση

Δε μας αρέσει: Τα ρούχα που είναι μονίμως ανακατεμένα, εξαιτίας του υπερβολικού κόσμου. Η δυσκολία ανεύρεσης νούμερου σε περιόδους εκπτώσεων

Βαθμολογία: 8/10 Γιατί τα τελευταία χρόνια η ποιότητά του έχει αναβαθμιστεί και βρίσκεις πάντα αυτό που ψάχνεις

H&M

Αριθμός καταστημάτων: 4.500

Ίδρυση: 1947, Σουηδία

Γιατί διαφέρει: Έχει το καλύτερο ηλεκτρονικό κατάστημα με προσφορές, αφού μπορεί κάποιος να αγοράσει προϊόντα με 5 ευρώ. Είναι επίσης πολύ ευέλικτο στους τρόπους πληρωμής, σε σχέση με τα υπόλοιπα καταστήματα της κατηγορίας

Δυνατό σημείο: Είναι το κατεξοχήν κατάστημα των νέων. Μπορεί να καλύψει κάθε ανάγκη της ηλικιακής ομάδας 15-25 ετών, ενώ παράλληλα διαθέτει επιλογές και για μεγαλύτερους. Διαθέτει επίσης συλλογή για εγκύους και παιδιά

Μας κάνει εντύπωση: Η έντονη φιλανθρωπική δράση της εταιρείας και το σύστημα ανακύκλωσης ρούχων, που σου δίνει τη δυνατότητα εξοικονόμησης χρημάτων

Δε μας αρέσει: Ο αυξημένος κίνδυνος να φοράς κάτι σε μια έξοδο, που το φοράνε άλλοι 10 στο ίδιο μαγαζί. Οι υψηλές τιμές στα κολάν γυμναστηρίου. Δεν υπάρχει λόγος να δώσεις 30 ευρώ στο H&M. Πας στη Nike!

Βαθμολογία: 7/10 Είναι πρακτικό, αλλά έχει πληθώρα ρούχων που μοιάζουν με πατσαβούρια και δε φοριούνται με τίποτα. Επίσης, τα αξεσουάρ είναι τελείως ψεύτικα. Τα φοράς μια φορά και γεια σας!

Η γνώμη σας μετράει
0Μου αρέσει0Το αγαπώ0Αστείο0Τραγικό0Αντίο για πάντα